Veganská omeleta: Bezvaječná alternativa z cizrnové mouky

Veganská omeleta z cizrnové mouky

Jedním z úplně prvních receptů, které jsem si po přechodu na veganství osvojil, byla „míchaná vajíčka“ z tofu. A jakkoliv by se veganská omeleta mohla nezasvěceným zdát jako recept, který bude v podstatě stejný, není tomu tak. Rozdíl je totiž hned v základní ingredienci. Nebudete totiž potřebovat tofu, ale cizrnovou mouku.

Levná, rychlá a vydatná snídaně. Co víc si přát?

Veganská omeleta je recept, který jsem vlastně poprvé vyzkoušel zhruba před méně než čtvrt rokem, což bylo o mnoho mnoho let později než veganská „míchaná vajíčka“. Hlavní podíl na tom má nejspíš právě cizrnová mouka, která se mi celou tu dobu dobře schovávala. Až jsem jí jednou zahlédnul v regálu místního bio obchodu a rozhodl se, že tu omeletu konečně vyzkouším.

A nutno podotknout, že veganská omeleta není vůbec špatná a je i fakt rychlá na přípravu. Navíc za cenu jednoho balení cizrnové mouky máte poměrně dost vydatných snídaní. Záleží už jenom na tom, co si na ní dáte. Mě se na první dobrou osvědčil uzený tempeh namísto slaniny, ale určitě se do omeletky hodí i spousta dalších věcí.

Ingredience:

  • 70 g cizrnové mouky
  • 160 ml vody
  • ½ menší cibule
  • 2 lžičky kurkumy
  • 1 lžička černé soli
  • sůl
  • pepř
  • olej na smažení
  • a na „ozbobu“ můžete použít: hladkolistá petržel, cherry rajčata, baby špenát, žampiony, brambory nebo uzený tempeh

Recept:

Nejprve v míse smíchejte cizrnovou mouku, kurkumu, černou i obyčejnou sůl a pepř.

Potom metličkou nebo vidličkou postupně vmíchejte do směsi vodu, dokud nebudete mít cca konzitenci vajíček (množství vody berte spíš orientačně).

Rozpalte olej a nejdřív na pánvi osmahněte cibulku s čímkoliv, co si přejete do omelety přidat (uzený tempeh místo slaniny, žampiony, brambory…).

Potom cibuli a další ingredience zalijte připraveným těstem a opéct cca 2-3 minuty, dokud těsto neztuhne. Omeletu pak otočte a osmahněte i z druhé strany.

Hotovou omeletu si ozdobte třeba čerstvými cherry rajčátky a hladkolistou petrželí (pokud jste rajčátka neosmahli rovnou s cibulí), čerstvým, osmahnutým nebo podušeným baby špenátem, a nebo třeba rukolou.