Ovesná kaše: Zdravější sestřička pravé anglické snídaně

Oblíbená anglická snídaně, pod kterou si většina lidí představí slaninu, párky, vajíčka a fazole, vlastně nepředstavuje zrovna ideální zdravou snídani. Nevegani by mě za tuhle větu už normálně lynčovali a kamenovali, ale co by na veganském blogu, asi tak dělali, že? Existuje ovšem jiná typicky anglická snídaně, která je podstatně zdravější a pro Anglii vážně typická. Pro místní je to „porridge“ a u nás se jí říká obyčejně ovesná kaše.

Nekonečně zdravých kombinací, stejně jako u müsli

Před pár lety jsem žil v Bournemouthu na jihu Anglie a čas od času jsem vyrazil do Londýna, kde jsem jednou zašel do takového velkého bio obchodu o velikosti běžného supermarketu. Měli tam i vlastní bufet, kde jste si mohli mimo jiné nabrat právě ovesnou kaši a posypat nebo dochutit různým ovocem a dalšími dobrotami. A v tu chvíli mi došlo, že to je super místní levná a zdravá snídaně, kterou budu si v Anglii ještě hodně připravovat. A nejenom tam, samozřejmě je moc dobrá i tady u nás.

Kromě toho, že je ovesná kaše levná a zdravá, mi na ní přijde super i to, že se dá stejně jako müsli nekonečně kombinovat různými druhy čerstvého i sušeného ovoce, ořechy či semínky. Osobně mi navíc ovesná kaše přijde chuťově a konzistencí tak nějak příjemnější než müsli. I když je díky tepelnému zpracování asi o něco míň výživná. Zkrátka je ideální to střídat a určitě to chce střídat i kombinace toho, co si do kaše dáváte, aby se vám to nepřejedlo.

Tady jsou pro začátek osvědčené kombinace, ze kterých si zaručeně minimálně jednu vyberete.

Ingredience:

  • ovesné vločky
  • rostlinné mléko (mandlové, sojové a další)
  • javorový nebo agáve sirup A
  • maliny, lžíce kakaového prášku a kousky čokolády NEBO
  • 1 banán, 2 lžíce arašídového másla a chia semínka NEBO
  • hrst borůvek, ½ banánu a 2 lžíce strouhaného kokosu NEBO
  • 1 jablko, 2 lžičky skořice, ½ lžičky mletého muškátového oříšku a ½ lžičky strouhaného zázvoru

Recept:

Ovesné vločky dejte do menšího hrnce společně se všemi ingrediencemi kromě čerstvého ovoce, zalijte rostlinným mlékem a za stálého míchání krátce povařte.

Hotovou kaši servírujte v misce a posypte čerstvým ovocem. Jednoduchý, je to fakt rychlovka!